Nyron szp csendben mdosult kicsit az Audi A3. Megkapta a nagy Singleframe htmaszkot, az tdolgozs ta az ESP besegt a kormnyzsba, a hill hold assist elindulskor meggtolja a visszagurulst.
Msklnben minden maradt a rgiben, ami az elz A3-as Audikat ismerve nem baj. Ell vltozatlanul jl bellthat az lshelyzet, tisztessgesen kihzhat a kormny tengelyirnyban s minden kzre esik.
Htul kevs a hely, az azonos tengelytv Golfban vagy a SEAT Leonban sokkal jobb a trkihasznls. Az A3-ban egy magas hts utas elfogadhat lbtrrel s viszonylag szk fejtrrel tallkozik.
Ha mr a csomagtart trfogata kzepes, legalbb gyesen alaktottk ki. Van pldul szatyorakaszt s a kalaptart alatt hlba aggathatjuk az sszes olyan aprsgot, ami egybknt csak szerteszt gurulna.
A finomtott A3-bl kis sem nznk, mekkora a teherbrsa, 560 kil egy nagyobb kombinak is becsletre vlna.
Az A3 biztonsgos aut, ami ma mr vizsgabeugr feladvny. Mg az Euro NCAP trsteszten elrt 4 csillag j szint, de ma mr semmi klns, a szintn elg kemny amerikai trsteszteken nemrg kitntettk az autt.
Az A3 az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - kzlekedsbiztonsgi biztostintzet) frontlis s oldalirny trstesztjn remekelt.
A tesztaut vilgos krpitjai kiemeltk a bels tr kulturltsgt. Elegnsan oldottk meg a bels vilgtst, a plafonra szerelt lmpkkal fnyrban szik az els sor.
Olyan aprsgok is hatssal vannak a minsgi s ignyessgi sszbenyomsra, mint pldul az lsfts. Nhny autban igen-nem llsa van csak a kapcsolnak, az A3-ban 6 fokozatban szablyozhat az ls ldsos melege.
Nha azt rezzk, hogy a sok elegns rszlet helyett inkbb egy pohrtartra vagy normlis rakodhelyekre kellett volna koncentrlni a tervezknek, de az A3-mal nem volt ilyen bajunk. Gondoltak a parkoljegytartra, zsebet tallunk az els utas lbnl, hl feszl az els httmlkon s van hova bepakolni a telefont, a bukszt.
A beksznttt tlies idben szrny hangok trtek el a motortrbl hidegindts utn. Igazi rgimdi direktbefecskendezses kerepels, amit sokan egyszeren traktorhangknt foglalnak ssze. Alapjrati fordulaton bemelegedve is csnya a motorhang, de a zajrtalom termszetesen enyhl.
Ezzel a fellpssel a ktliteres TDI megbukna a tnc s illemtan rn. Ahol viszont az er s a fogyaszts szmt, ott visszavg a jlfslt kzs nyomcsveseknek. A ngy hengerbl a turbfeltlts s a hengerenknti adagol-prlaszt elem irdatlan nyomatkot szabadt fel.
rta: Gabor7

|