Mg karakteresebb kntsbe ltztettk az j M-osztlyos Mercedeseket, ami mr az rdekldsek tkrben j dntsnek bizonyult. Az ML 500 a rengeteg elvrhat pozitvum mellett meglepetsekkel is szolgl. Nyolc vvel ezeltt jtt ki az els M osztlyos Mercedes. Nem a legjobb sszeszerelsi minsgben grdltek ki a gyrkapun a terepjrk. Fontos teht, hogy ezen a tren visszatrjen a nmet autmrktl elvrt alapokhoz: a j minsg anyagok tkletes sszeszerelshez. Ez is hozzjrul egyfajta eltlethez, ami az vek sorn kialakult az autrl. De nem csak ez volt az alapja, hanem a formja is. Valahogy rzktelenl dromedr volt. Az j ML mg nagyobb lett, egyetlen pont kivtelvel, ez pedig a magassga. Ennek a hzsnak, meg a szebben velt sziluettnek ksznheten befogadhatbb SUV-ot kaptunk, markns orral. A htrcs trajzolsa jl sikerlt ezzel is kzelt az amerikai irnyvonalhoz, amit mostanban szeretnk itt, Eurpban. sszessgben mr az els pillantsra lthat, hogy ez nem az a szrny, amit a knyes vsrli rteg annyit kritizlt. Az aut utastere is szp s elegns, egyrtelmen rzdik a minsgi sszeszerels. A kapcsolk s mszerek zlsesen, a mrkhoz illen, jl tgondoltan lettek elhelyezve. A kzpkonzol kijelzje is jl sikerlt, de ezen a ponton flmerlt egy krds: ha valaki kiad csaknem 20 milli forintot egy autrt, azt vajon nem zavarja, hogy ugyanaz az egysg informlja, amit a Smartokba is beszerelnek? Igaz, ez orvosolhat a felras navigcis egysg megrendelsvel, gy ha nem is ltezik ezzel a rendszerrel egyttmkd Magyarorszg trkp legalbb a kijelzjt modernizlhatja. A kellemes minden knyelmet gr utastr frkszsekor egy aprsg feltn volt. A baloldalon vgigfut aluminium bettet tbb horpads rondtotta! Ksbb kiderlt, hogy valsznleg a biztonsgi v kicsatolsakor odapattan csat okozhatta. Ez elg nagy tervezsi malr s, ha a jvbeli tulajdonosok nem vigyznak, knnyen megeshet, hogy az els pr hnap mlva a nagy rtk csodajrgnyukat ilyen szpsghibk fogjk rondtani. De az apr bosszankodsnak garantltan vget vet a V8-as erm letre kelse. A rvid indtozst kveten az elektronika egy pillanatra megrffenti a motort s ettl mr a viszkets tnetei jelentkeznek az ember jobb lbn. Az automata vlt karja az amerikaiaknl megszokott helyre, a kormnyoszlopra kerlt, ami kifejezetten j tletnek tnik. Egyrszt knnyedn kezelhet, msrszt a kt ls kztt nem foglalja feleslegesen a helyet. Itt tbb trol rekeszt is kialaktottak, s rdekes mdon a kzismert gyorstterem tel-kiszerelse is hajszl pontosan helyezhet el. Igaz, ez knnyen lehet a vletlen mve is. Elsre szokatlan a magas lhelyzet s a karosszria mretei sem tlagosak. De a precz futmnek s a kedvez nyomatkgrbnek ksznheten hamar kezes brnny szeldl a megtermett jszg. A htsebessges automata vlt tkletesen osztja be az ert, gy a 306 ler az sszkerkmeghajtsnak ksznheten hatkonyan gyri maga mg az aszfalt cskot. Tesztautnk j terepjr kpessgeit is igazolta, br csak enyhe buckkat cloztunk meg, de a fagyott, jeges havon knny lett volna csapdba esni. Egyrtelmen kiderlt, hogy a differencilmvek hasznos tevkenysgnek s a megemelt hasmagassgnak ksznheten htkznapi terepen nem knny akadlyt lltani neki. Elzkenysgre vagy udvariassgra ne szmtsunk a forgalomban, a brutlis, tekintlyes, vad s elegns kls gyakran eltleteket szl, fleg kis haznkban. Feltnsi viszketegsg hinyban eleinte n sem reztem jl magam a voln mgtt, de tisztzdott bennem a krds: a stttett vegek mgtt nem az akcifilmekbl kilpett gonoszok lnek, ilyen autt egsz egyszeren azok vesznek, akik szeretik a jt s persze meg is tehetik, hogy ennek a szenvedlyknek hdoljanak. Az j ML az elz tpus hibibl lthatan kigygyult, a npszersg mr csak a vevktl fgg. A patins mrka mrnkei tudjk, hogyan alkossanak jt s most megtettk ami rajtuk mlott!
rta: Gabor7

|