Horacio Pagani nagy vgya volt, hogy megmutassa a Porsche-nak s a Ferrari-nak hogyan lehet igazi klnleges sport kocsit pteni. Ez sikerlt is neki a Pagani Zondval. De ezt a nagyszer autt sikerlt neki mg jobbra s preczebre alaktani. Horacio az aut ptsnl csak kisebb-nagyobb beszlltkra tmaszkodhatott amikor a kilencvenes vek kzepn megkezdte sajt (taln a vilg legklnlegesebb) autjnak fejlesztst. Els nagyobb mvt a Pagani Zondt 1999-ben mutatta meg a vilgnak. Amg a nagy autgyrak a sebessgre trekedtek, addig az argentin szrmazs Pagani a luxusra s csak utna a sebessgre. Mivel a vsrlk azta ostromoljk a megrendelsekkel a kis zletet azrt a fejleszts nem llhatott meg. 2003-ra elksztettk a nyitott tetej Pagani Zonda Roadstert majd 2005-re a Roadster mlt utdjt a Roadster F-et. Az F vltozatban megjelent alaktsokat mr a Roadster vltozatban is megtallhatjuk. Mg szembetn, hogy az F vltozat AMG fejleszts motort kapott ami 7,3 literes V12-es s teljestmnye 650 ler, maximum nyomatka pedig 780 Nm. Mg az is szinte hihetetlennek tnik, hogy 0-200 km/h-ra 9,8 msodperc alatt gyorsul, s a vgsebessge meghaladja a 300 km/h-t. A jrm tmege mindssze 1230 kg. Mg az is fontos, (ezt most fleg Pagani rajongknak mondom) hogy Horacio Pagani azt is elrulta, hogy a kvetkez alkotsa 2007-re lesz ksz. Valszn, hogy a Pagani Zonda Roadster F lesz a vilg legdrgbb cabrija.
rta: Gabor7

|