Forma 1 : Kifejlesztettk a gumifal utdjt |
Kifejlesztettk a gumifal utdjt
Gabor7 2006.02.28. 19:29
A Franciaorszgban fekv innovatv megoldsairl hres Paul Richard versenyplya most sem hozott szgyent magra, hiszen egy teljesen jfajta gumifallal „prnztk ki” a buktereket, mellyel tovbb nveltk a plya biztonsgt.
A francia ringen a tradicionlis gumifalak helyt tvette a sokkal modernebb, eszttikusabb, kisebb helyet foglal, krnyezetbart, s nem utols sorban biztonsgosabb gumifal, melyen a plya menedzsere, Philippe Gurdjian kt teljes ve dolgozik a TecPro nemzetkzi cgris bevonsval.
Ennek eredmnyekppen, kt v kutat, s fejlesztmunkt kveten megszletett a flexibilis polietiln blokk, melyet a jvben vlheten minden plyn alkalmazni fognak. A fal msfl mter hossz, 1.2 mter magas, s 60centimter szles habbal feltlttt blokkokbl ll ssze, mely szinte teljes mrtkben elnyeli az tkzsekkor keletkezett energit.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mr meg is kezdte a fal hivatalos kivizsglst, ugyanis bizonyossgot akarnak, hogy a becsapd aut, valban nem szaktja-e t a falat. Egybknt ezt a technolgit rszben mr hasznltk a tavalyi vben megrendezett Monte Carlo-i Nagydjon, ahol nmely helyen egy-kt ilyen blokk felszerelsvel prbltk meg vdeni a versenyzk testi psgt.
„A Paul Richard versenyplya j referenciapont a vilg minden j komplexuma szmra” – mondta Gurdjian. „Mikzben modernizltuk a ringet, elsdleges clunk az volt, hogy biztonsgi szempontbl a harmadik vezred legjobb ltestmnyt hozzuk ltre.”
„j koncepcikat alkottunk, melyeket az j plyk rendre lemsoltak. Ez a legnagyobb elismers, amire az ember szmthat. A TecPro elkpzelse hatalmas jts, s egy jabb elrelps a biztonsg javtsnak rdekben. ppen ezrt volt a Paul Richard az els versenyplya, mely alkalmazta ezt a megoldst.”
Fot: RenaultF1 Media
|