Detroitban a Mercedes j S-osztlynak szak-amerikai premierjt az AMG-fle S 65-tel tettk mg izgalmasabb. gy tnik, az AMG mrnkei is rjttek arra, hogy egy ponton tl rtelmetlen a teljestmny hajszolsa. ppen ezrt az j S-osztly cscsvltozatba az eldmodell duplatrbs V12-es erforrst ptettk be. Tekintlyt parancsol, 612 ler teljestmnyre s 1000 Nm forgatnyomatkra kpes erforrs tkletesen elegend ahhoz, hogy a luxuslimuzinbl szupersportkocsit varzsoljon, amely 0-100km/h sebessgre 4,4 msodperc alatt gyorsul, s br az elektronika 250km/h-nl leszablyoz, de valszn, hogy az S 65 vgsebessge meghaladja a 300 km/h-t. Ilyen teljestmnyadatok lttn nem csoda, hogy a kifinomult technikj htfokozat automata helyett robusztusabb tfokozat automata vltra bztk a nyomatk kezelst. Mr 1000-es percenknti fordulatszmon 570 Nm forgatnyomatkkal kell megkzdeni a szerkezetnek. Szoks szerint az AMG munkatrsai csupn apr, de jelentsgteljes vltozsokat eszkzltek az aut formjn, amelyek kzl az j els lkhrt s a 19 colos knnyfm kerktrcsk emelhetk ki. Mivel az S 65-ben rejl kpessgeket versenyplyn lehet a legjobban kiaknzni, ezrt a Mercedes-Benz is knl a Porsche-fle stopperrhoz hasonl megoldst Racetimer nven. Emellet azrt egy IWC Ingenieur analg ra is elfr a mszerfalon.
rta: Gabor7

|